Waarom pas documenten leveren na storten?
Het spelen bij een online casino heeft zo zijn voordelen en zijn nadelen. Zo kan het heel erg leuk en tevens heel erg winstgevend zijn om je geluk op de proef te stellen op een van de vele beschikbare spellen, maar tegelijkertijd kan je ook worden verplicht om allerlei documenten te leveren.
De reden waarom je wordt verplicht om bepaalde documenten op te leveren is dat je account op een zeker punt moet worden geverifieerd. Een online casino is verplicht om dit te doen, want anders kunnen ze hun licentie kwijtraken. Op deze manier zullen ze namelijk controleren of je inderdaad bent wie je zegt dat je bent, dat je woont waar je zegt waar je woont, en dat je stortingsmethode inderdaad op jouw naam staat. Zo worden criminele activiteiten zoals fraude en het witwassen van geld dus tegengegaan en dat is een belangrijke doelstelling van de overheid (zowel landelijk als van de Europese Unie).
Hoe dan ook, het opsturen van die papieren kost je tijd en moeite. Jij bent tenslotte degene die fotootjes of scans van je identiteitsbewijs, je bewijs van adres en je bankpas (of iets dergelijks) moet maken en daar heb je waarschijnlijk weinig zin in…Helemaal als je net een uitbetalingsverzoek hebt ingediend, welke pas zal worden verwerkt wanneer je account is geverifieerd! Op zo’n moment zal je je zelf mogelijk afvragen waarom ze die documenten niet direct vragen, wanneer je een eerste storting maakt. Of nog eerder zelfs, wanneer je een account registreert. Op die manier voorkom je tenslotte de vertraging die je oploopt bij een uitbetaling. En natuurlijk ook de verleiding om je uitbetalingsverzoek te annuleren en vervolgens verder te spelen!
Dat is administratief gezien niet te doen
Er is een klaagzang welke een online casino maar al te vaak te horen krijgt. Mensen zeggen namelijk dat het enorm makkelijk is om geld te storten, terwijl je bij een uitbetaling opeens met allerlei papieren op de proppen moet komen. In een zekere zin is dat natuurlijk wel waar, maar laten we eerlijk zijn… Moet je je eens voorstellen dat een online casino bij iedere geregistreerde speler om zijn papieren gaat vragen! Dat zijn duizenden mensen, dus dat is praktisch gezien gewoon niet te doen!
In dat geval zouden ze een belachelijk aantal extra werknemers moeten inhuren om zich hiermee bezig te houden. Puur vanuit een bedrijfstechnisch oogpunt is het dus simpelweg niet haalbaar. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat een enorm aantal potentiële klanten direct zal afhaken als ze hun account moeten verifiëren bij registratie!
Je kunt zelf ook gewoon kiezen het eerder te doen
Wat de eisen van een online casino betreft is het dus enigszins begrijpelijk dat ze niet iedere nieuwe speler direct om documenten gaan vragen. Maar wat nou als jij de eerder omschreven situatie wilt voorkomen? Het is natuurlijk nooit leuk om langer op je uitbetalingsverzoek te moeten wachten, en het is al helemaal niet leuk om verleid te worden door de optie om je uitbetalingsverzoek te annuleren en vervolgens het geld weg te spelen! Gelukkig kan je dit alles ook gewoon voorkomen. Het is namelijk bij ieder online casino mogelijk om op eigen initiatief je account te laten verifiëren. Daarvoor hoef je alleen maar je documenten via email of via de live chat op te sturen en daarbij te vermelden dat je je account wilt laten verifiëren.
Welke documenten moet ik opsturen?
Is het onduidelijk welke papieren je hiervoor moet opleveren? Dan kan je dat meestal terugvinden bij de FAQ of een specifieke pagina in je account van het online casino, of anders kan je dit natuurlijk ook gewoon navragen bij de klantenservice. De medewerkers van de afdeling customer support weten tenslotte precies wat jij zou moeten opsturen en daar helpen ze je maar al te graag mee. Wanneer je eenmaal de juiste papieren hebt gemaild dan zal je even moeten wachten tot deze zijn verwerkt door het casino. Na een korte tijd krijg je dan hopelijk een bevestiging dat je account is geverifieerd, waardoor je in de toekomst kunt laten uitbetalen zonder dat je tegen enige vertragingen oploopt.
Houd er alleen wel rekening mee dat je op een zeker punt verplicht kunt zijn om aanvullende documenten op te sturen. Bijvoorbeeld als jij je naam, adres en je bankrekening hebt geverifieerd, dan ben je waarschijnlijk klaar… Tenzij je vervolgens geld op je account gaat zetten met bijvoorbeeld Neteller of Skrill, of een niet geverifieerde creditcard! Als dat zo is dan zal je uiteraard alsnog een verzoek krijgen om bijvoorbeeld een kopietje van je kaart of een screenshot van je Neteller of Skrill accountpagina op te sturen, voordat je volgende uitbetalingsverzoek kan worden verwerkt.