Een klacht indienen bij een online casino

Het gebeurt niet vaak dat je tegen problemen oploopt bij een online casino. Het kan natuurlijk zijn dat je af en toe verliest, maar dat hoort nu eenmaal bij het gokken. En als er een misverstand is dan hoef je alleen maar even contact op te nemen met de klantenservice. Zij lossen het maar al te graag voor je op.

Maar wat nou als dat ook niet helpt? De mogelijkheid bestaat natuurlijk dat je bij een online casino (net als bij ieder ander bedrijf) op een gegeven moment tegen een probleem aanloopt. Zo kan het gebeuren dat je het niet leuk vindt hoe je wordt behandeld door een medewerker van de klantenservice, of je bent het niet eens met de procedures die ze moeten volgen. En daarmee kan een gesprek met een medewerker op een gegeven moment vastlopen. Dus, wat doe je dan? Een optie is natuurlijk om een klacht in te dienen bij het online casino. Op die manier breng je tenslotte duidelijk naar voren dat je niet tevreden bent over de stand van zaken. Het punt is alleen dat er verschillende manieren zijn om dit te doen en het is heel belangrijk om het verschil te weten.

1. Een klacht indienen via de klantenservice

De eerste mogelijkheid die je hebt is nogal voor de hand liggend. Wanneer je contact opneemt met een online casino dan gebeurt dan tenslotte altijd met de klantenservice. Bij enige problemen kan je dus een klacht indienen via de email, de live-chat of via de telefoon. Op die manier kan je binnen zeer korte tijd te woord worden gestaan en in de meeste gevallen is het probleem dan binnen no-time opgelost. Tenzij ze jou niet verder kunnen helpen, natuurlijk. Of wanneer de klantenservice juist het probleem is!

Als de medewerkers van de customer support afdeling jou niet verder kan helpen dan is er altijd nog een extra stap die je kunt nemen. Want het is altijd nog een optie om te vragen naar een supervisor of een manager. Wanneer je dat doet dan wordt je email automatisch doorgestuurd naar iemand die net iets hogerop zit, wat ook betekent dat er mensen naar je probleem kijken die meer vrijheid hebben in hun handelswijzen. Met een beetje geluk helpt dat wel, al geeft ook dit uiteraard geen garantie voor succes.

2. Een klacht indienen bij de klachtenafdeling

Mocht het gesprek met de afdeling klantenservice volledig zijn vastgelopen, dan is er nog maar één andere afdeling waar je als speler zijnde contact mee kunt opnemen bij een online casino. Dat is de klachtenafdeling. Hun hele werk draait tenslotte om klachten. Je zou dus denken dat je net zo goed gelijk contact had kunnen opnemen met de klachtenafdeling, maar dat is niet helemaal waar. Het is namelijk meestal zo dat de klantenservice zich niet langer mag bemoeien met een zaak wanneer er officieel een klacht is ingediend.

Dat betekent dat er geen contact meer kan plaatsvinden via de live-chat of via de email. Alles gaat vanaf dat punt via email en dat is net een stukje langzamer. Het kan soms zelfs een of meerdere dagen duren voordat je antwoord krijgt op je laatste bericht. Maar daar staat tegenover dat een van de bazen actief bezig is met jouw situatie en dat is dus wel positief. Tenminste, als zij uiteindelijk van mening zijn dat jij gelijk had, natuurlijk!

3. Contact opnemen met de licentieverlener

Was zelfs de klachtenafdeling het niet eens met jouw klacht? Is er echt helemaal niemand meer waar je mee kunt praten bij het online casino? Dan is er altijd nog een andere serieuze stap die je kunt nemen. Een online casino moet namelijk altijd opereren via een licentieverlener, zoals de Malta Gaming Authority (MGA) en die is heel streng. Dus als jij denkt dat ze zich niet aan de regels houden dan kan je ook gewoon contact met hun opnemen. Zo’n licentieverlener is een officieel overheidsorgaan en daarmee wordt er een hele procedure gestart wanneer jij officieel met een klacht komt.

Vanaf dat moment mag er dus niets meer besproken worden tussen jou en het online casino onderling. Hoe lang zo’n procedure loopt is verder afhankelijk van de situatie, maar laat ik het zo zeggen… In de meeste gevallen is het beter om het gewoon uit te praten met de klantenservice! Dit is namelijk een stap die je eigenlijk alleen moet nemen wanneer er sprake is van een heel serieuze situatie. Zoals bijvoorbeeld uitbuiting van een gokverslaafde, of problemen bij een uitbetaling.