Skip to main content

Contact met de baas van een casino

contact met de baas

Negenennegentig van de honderd keer dat je bij een online casino gaat spelen zal je tegen geen enkel probleem oplopen. De spellen lopen lekker vlot, bonussen worden direct geactiveerd wanneer je daarom vraagt, stortingen staan direct op je account en je uitbetalingsverzoeken worden binnen de kortste keren verwerkt door de financiële administratie.

Maar net als bij iedere andere website en net als bij ieder ander bedrijf kan er natuurlijk wel eens wat fout gaan. Zo kan het gebeuren dat je tegen technische problemen oploopt, of dat je het ergens niet mee eens bent. Daarom kan je bij een online casino ten aller tijden contact opnemen met de klantenservice. Hiervoor heb je doorgaans een ‘contact’ pagina, terwijl je in de meeste gevallen ook gewoon op de ‘live chat’ knop kunt drukken welke in de zijkant van je scherm wordt weergegeven. Op die manier krijg je (meestal direct) een medewerker van het betreffende online casino te spreken en zo kan jouw vraag of probleem waarschijnlijk snel worden opgelost. Tenminste, daar hoop je natuurlijk wel op! Een medewerker van de klantenservice van een online casino heeft een beperkt aantal oplossingen in zijn of haar arsenaal, wat betekent dat ze niet altijd alles voor je mogen doen.

De manager te spreken krijgen

Stel bijvoorbeeld dat je een regelmatige speler bent en dat je net een hoop geld verloren hebt. Dan verwacht je mogelijk een dikke bonus, terwijl de klantenservice deze soms helemaal niet mag geven. Een ander voorbeeld is dat je net een enorm bedrag hebt gewonnen op een willekeurig spel, waardoor je meerdere dagen zou moeten wachten tot je het geld op je bankrekening hebt staan. Of misschien heb je per abuis de bonusvoorwaarden overtreden, waardoor een dikke winst op je account zomaar is ingenomen! Daar ben je als gokker zijnde natuurlijk niet blij mee en dan is het niet fijn om te horen dat een klantenservice jou verder niet kan helpen.

Wat je op zo’n moment nog wel kunt doen is vragen om doorverbonden te worden met een manager. Dit kan bijvoorbeeld een VIP manager zijn voor regelmatig terugkerende spelers, of een supervisor voor uitzonderlijke problemen. In veel gevallen kan de live chat direct worden overgeschakeld naar zo’n persoon, maar het kan ook zo zijn dat de betreffende persoon op dat moment niet aanwezig is. En dan kan je natuurlijk gewoon afspreken dat je op een later moment terugkomt, of dat je per email in contact zult komen met de aangewezen manager.

Contact met een van de grote bazen

Gaat jouw probleem een stukje verder dan wat hierboven zojuist omschreven is? Heb je een serieuze klacht over het online casino waar je aan het spelen bent, en zijn de antwoorden van de managers naar jouw idee niet genoeg? Dan zou het zomaar kunnen dat je graag een van de grote bazen te spreken wilt krijgen. Wellicht denk je dat het makkelijker is om direct iemand van de financiële administratie te spreken te krijgen, of om simpelweg te eisen dat je onmiddellijk de algemeen directeur van het online casino aan de telefoon krijgt. Maar dat gaat natuurlijk niet werken.

Die mensen hebben nu eenmaal meer te doen dan klanten te woord staan en dat is dan ook de hele reden waarvoor de afdeling klantenservice is opgezet! De support medewerkers zijn ervoor getraind om jou zo goed mogelijk te assisteren en indien nodig kunnen zij helpen met het heen en weer sturen van informatie naar andere personen binnen de organisatie. Je kunt dus klagen en zeuren wat je wilt, maar die grote baas krijg je echt niet te spreken, ongeacht hoe vaak je een email stuurt en hoe vaak je dit eist op de live chat!

Waarom het eigenlijk niet nodig is

Zoals ik eerder al had omschreven zal je niet vaak tegen problemen oplopen, en wanneer dit toch gebeurt dan kan dit meestal worden opgelost door een kort gesprek met de klantenservice. In een bijzonder geval kan je altijd nog een manager te spreken krijgen, maar je kunt het wel vergeten om een van de grote bazen te woord te mogen staan. En dat maakt in principe ook niets uit, want daar heb je toch niets aan. De grote bazen weten vaak minder goed hoe bepaalde spellen eruitzien dan medewerkers van de klantenservice, ze kennen jou niet als speler en nogmaals hebben ze gewoon niet voldoende tijd voor jouw persoonlijke problemen. Het is daarom veel meer effectief om contact te blijven opnemen met de klantenservice.

Ben je in een serieus conflict terechtgekomen waar geen simpele oplossing voor te vinden is? Dan hoef je alleen maar te zeggen dat je een klachtenprocedure wilt starten. Dan wordt je probleem namelijk onderzocht door de klachtenmanager, wat betekent dat er nog meer mensen naar jouw vraag zullen gaan kijken. Houd er alleen wel rekening mee dat je vraag op dat punt is geëscaleerd, waardoor het niet langer te bespreken is met de klantenservice.